Alternatieve Top Tien Toer geslaagd
- Gegevens
- Laatst bijgewerkt: donderdag 07 July 2022 08:12
- Gepubliceerd: vrijdag 27 May 2022 09:25
- Hits: 948
Top Tien Toer
was weer genieten
Beklimming van "de Rullen"
op het steilste punt 15%
Woensdag 25 mei gingen 31 deelnemers van start voor de Alternatieve Top Tien Toer. Vanaf de nieuwe startplaats aan de Epenerbaan in Vaals gingen we in drie groepen de uitdaging aan. Het weer was goed aleen de sterke wind speelde ons af en toe parten.
Nog even luisteren naar de laatste instructies voor de start
In de ochtend was er voor de A groep een route van 86 km en 1.160 hm en voor de B groep een route van 79 km en 970 hm. De route kent vele onbekende klimmen zoals de LemierserBerg (gem 7,4%), Altenbroek (gem. 5,8%), Schoppenhemmerheide (gem 5,1% max 14%) en voor de A groep de laatste uitdaging de Kinkenberg met een lengte van 4,2 km gem 3.0% maar een max van 17.2%. Hier beten zelfs de deelnemers aan de A groep zich op stuk. Doordat er twee lussen gereden werden bestond er ook de mogelijkheid om alleen in de ohtend mee te fietsen. Na de eerste lus kwamen de groepen weer ongeveer gelijktijdig aan op de startplaats voor de lunch. De soep werd op het vuur gezet en de broodjes gesmeerd.
Klaar voor de lunch...
Na de lunch hebben we afscheid genomen van 6 deelnemers die in de middag andere verplichtingen hadden. De overige 25 deelnemers gingen rond 14:00 uur van start voor de 2e lus. Een korte afstand maar met nog voldoende hoogtemeters zeker met de klimmen van de ochtend in de benen. Voor de B groep was de route iets aangepast om een drukke weg te mijden maar hier kregen ze wel een extra (mooie) klim voor terug.
Afzien op "de Dode Man"
Uiteindelijk heeft de B groep ook 2.100 hm getrotseerd, een knappe prestatie. Rond 16:30 uur was iedereen moe maar voldaan weer terug. Tijd voor een borrel en ervaringen uitwisselen.
De borrel smaakte wel na afloop
Complimenten werden uitgedeeld aan de organisatie voor de perfecte verzorging en mooie routes. We kijken weer terug op een gezellige en mooie dag.